Zájem o výuku jazyků v zahraničí je letos největší za 5 let, láká výuka ve vzdálených destinacích s kvalitním programem

28/11/2024

Zájem o výuku jazyků v zahraničí je letos největší za 5 let, láká výuka ve vzdálených destinacích s kvalitním programem

Poptávka po jazykových pobytech v zahraničí neustále roste. Podle údajů agentury Study.cz, která se specializuje na organizaci jazykových pobytů již 30 let, se nejvíce zájemců věnuje studiu angličtiny ve Spojeném království, roste ale poptávka po vzdálenějších destinacích i výuce asijských jazyků.

O kombinování cestování a studia jazyků v zahraničí neustále roste zájem již několik let v řadě a letošní sezóna tak navázala na dobu před rokem 2019. Ukazují to aktuální data portálu Study.cz, který se organizací jazykových pobytů zabývá již tři desetiletí. Velká část klientů chce v zahraničí doplnit své znalosti angličtiny, které považují po absolvování školní výuky za nedostatečné. Další se zaměřují na zvládnutí dalších cizích jazyků, zejména pak španělštiny a francouzštiny v autentickém prostředí. Výrazně roste také poptávka po výuce řečí ve vzdálenějších destinacích. „Poptávka po jazykovém vzdělávání se posledních pět let dynamicky vyvíjí. Letní juniorské pobyty se těší obdobnému zájmu jako dříve. Klienti si volí jazykové pobyty s kvalitním doprovodným programem. Střední a starší generace zájemců volí jazykovou výuku v kombinaci s atraktivní, často exkluzivní destinací. Výjimkou není angličtina na Havaji nebo na Floridě, španělština v Argentině, japonština v Tokiu nebo korejština v Soulu,“ říká Kristýna Světlíková, konzultantka portálu Study.cz.

Letní zájezdy se prodávají před Vánoci

V létě vyráží za jazykovým poznáním nejčastěji studenti středních a vysokých škol, v zimě jsou to zase dospělí, kteří si zvyšují svou kvalifikaci pro práci. Údaje portálu Study.cz říkají, že zájem nejen každým rokem roste, ale také to, že pobyty na další léto mizí z nabídky vždy už na podzim. Lidé je totiž kupují jako příjemný i prospěšný vánoční dárek. Atraktivní je právě kombinace intenzivního studia jazyka v autentickém prostředí a poznávání nových kultur. Podle Světlíkové ze Study.cz je ale nutné při výběru neslevovat z kvality výuky. „Když už chcete vycestovat za výukou jazyka do zahraničí, je důležitá kvalitní výuka s rodilými mluvčími, aby byl člověk nucen používat jazyk aktivně i správně. Za pár týdnů se tak naučí mnohem více a víc si toho také dlouhodobě pamatuje. Seznámení s novou kulturou a navazování přátelství s mezinárodními studenty jsou pak příjemným bonusem,“ říká.

Pokud můžete, studujte v zimě, je to výhodné

„Mnoho škol v tuto chvíli nabízí slevy až 40 % z ceny kurzu, jako je tomu například v Dubaji. Jedná se o kurzy pro dospělé, kteří mohou za vzděláním vyrazit kdykoliv, kurz začíná každé pondělí. Slevy se týkají i letních juniorských kurzů, výhodně nyní lze pořídit pobyt s výukou angličtiny v Bournemouthu,“ upozorňuje Kristýna Světlíková ze Study.cz.

BOX Study.cz:

Nejčastější jazyky:

  1. angličtina
  1. španělština
  1. němčina
  1. francouzština
  1. ostatní

Kdo cestuje za výukou jazyka:

  1. 50 % do 18 let
  1. 25 % do 25 let
  1. 25 % nad 25 let

Kam se cestuje nejčastěji:

• TOP destinace květen – září: Spojené království, Malta, Německo, Španělsko, Francie

• TOP destinace září – duben: Spojené království, Dubaj

Délka pobytu: Nejčastěji 2 týdny

O Study.cz

Study.cz patří do skupiny cestovní agentury ASIANA a je sourozencem známého portálu Letuška.cz. Jazykové pobyty a studium v zahraničí poskytuje klientům již 30 let. ASIANA a její divize study.cz jsou jednou z nejstarších a nejstabilnějších agentur na našem trhu.

Rodinná firma ASIANA zahájila svou činnost v roce 1993 a jako první cestovní kancelář v ČR začala nabízet letenky on-line a stala se lídrem v oboru

Postupem času a vývojem trhu rozšířila své působení i do oblasti administrativní správy a služeb organizačně hospodářské povahy.

Za dobu své působnosti získala řadu ocenění. Jsou trvalým závazkem vůči klientům i spolupracovníkům.

Máte nějaký dotaz či nabídku spolupráce?

Napište nám zprávu

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.